вівторок, 8 червня 2021 р.

Гідна кандидатура

Україна обрала мене на конкурс до Комітету ООН проти катувань. Ця номінація для нашої країни вперше. Я буду кандидуватися разом із представниками Росії, Китаю, Бурунді, Данії, Японії, Колумбії та США. Дивлюся на попередній склад Комітету із засиллям авторитарних країн та розумію, що шансів у мене небагато. Але я буду за них чесно боротися.
Мені згадується історія, коли мисткиня, яка сама попросила організаторів поставити нас із нею до пари для творчої колаборації між митцем та правозахисником, раптом дізналася, чим я займаюся і що в цій колабарації хочу підняти тему катування полонених. Вона дивилася на мене із жахом. Я не можу, сказала вона, я не така, як ви, я просто про любов.
Так от, мені теж довелося займатися такими страшними історіями виключно через любов. Бо люди мають значення.
До жовтневого голосування держав-учасниць ООН у мене ще є час, і я звертаюся до своїх колег-правозахисників, науковців та практиків, а також усіх, хто захоче мені допомогти. Попрацюйте зі мною так, щоб коли я проходила міжнародні відбори, ні в кого не лишилося сумніву, що я:
- досконало розбираюся в системі ООН
- блискуче знаю міжнародний стандарт свободи від катування
- можу говорити/писати англійською не просто, щоб мене розуміли, а щоб просто не могли не зрозуміти
- і решту речей, які мені можуть стати в нагоді
Якби ця історія не закінчилася, вкладені у мене знання я відпрацюю як ваші соціальні інвестиції. Або на благо людей, які страждають від тортур у нашій країні, на окупованих територіях та країнах регіону Євразія. Якщо ж пощастить, то для усіх людей, які страждають по всьому світу.
Ну і коротко про мене. Займаюся захистом прав людини із 2007 року. Координувала Євромайдан SOS, який об’єднав кілька тисяч людей для захисту переслідуваних учасників протесту. Запустила разом із командою роботу мобільних груп для документування воєнних злочинів в Криму і Донбасі. Ініціювала міжнародну акцію #SaveOlegSentsov для звільнення Олега Сенцова та інших заручників Кремля. Написала цілий ряд альтернативних звітів до різних структур ООН, Ради Європи, Європейського Союзу, ОБСЄ, Міжнародного кримінального суду. Магістр права. Перша жінка-учасниця річної програми в очолюваному Френсісом Фукуямою центрі в Стенфордському Університеті. У моїх пріоритетах окрім України ще Росія, Казахстан, Білорусь, і загалом всі країни регіону Євразії. Ну і багато чого ще корисного планую в житті зробити.
Робота в Комітеті ООН - це додаткове навантаження, тому лишати Центр громадянських свобод чи їхати з країни я не збираюся.

Немає коментарів:

Дописати коментар