пʼятниця, 29 січня 2016 р.

Судовий позов до Коропецької селищної ради



ТМО "Нівроку" звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Коропецької селищної ради. Громадська організація хоче під час судового розгляду визнати протиправною бездіяльність розпорядника інформації. Про суд позову розповідає керівник проекту проекту «Громадський моніторинг відкритості місцевих бюджетів в Тернопільській області» за участю  коаліції громадських організацій «Своє!» Володимир Ханас


 17 листопада  2015  року  ТМО "Нівроку" повторно звернулося до  Коропецької селищної ради із запитом на отримання публічної інформації  № 215/80. Таке право було реалізоване нами  на підставі   ст.ст. 1, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 р.
Нами запитувалася наступна інформація:
  1. Селищний бюджет на 2015 рік з усіма додатками.
  2. Інформацію про оприлюднення проектів селищного бюджету у 2015 р. (якщо було оприлюднено, то в яких засобах місцевої інформації, на яких веб-сайтах і коли)? Чи було при цьому оприлюднено усі додатки місцевого бюджету?
  3. Інформацію про оприлюднення проектів змін до селищного бюджету у 2015 р. (якщо було оприлюднено, то в яких засобах місцевої інформації, на яких веб-сайтах і коли)? Чи було при цьому оприлюднено усі додатки місцевого бюджету?
  4. Копію протоколів проведення громадських слухань щодо селищного бюджету (бюджетних слухань)  у 2014-2015 рр.
  5. Інформацію про опублікування затвердженого селищного бюджету з усіма додатками у 2015 р. (якщо було оприлюднено, то в яких засобах масової інформації, на яких веб-сайтах  і коли).
  6. Інформацію про оприлюднення звітів про виконання селищних бюджетів (річних, квартальних) у 2014-2015 рр.
  7. Інформацію про проведені заходи щодо звітування селищною  радою перед громадою про виконання селищних бюджетів у 2014-2015 рр.
14.12.2015 року ми отримали відповідь від  01.12.2015 р. №564/02-12, у якій зазначалося, що нам відмовлено в розгляді запиту як особі, яка не оплатила фактичні витрати, пов’язані з копіюванням та друком запитуваних копій документів та вказано реквізити для внесення плати. Також зазначено, що плата за надання копій документів відповідно до нашого запиту становить 491,78 грн.
Платіжним дорученням № 45 від 23.12.2015 року сума 491,78 грн. була перерахована ТМО «Нівроку» на вказаний рахунок Відповідача, однак відповідь Відповідачем на запит надана так і не була.
23.12.2015 року  ми надіслали запит на інформацію від 18.12.2015 р. № 215/92, у якому  відповідно до п. 4, 5 ч.1. ст.. 14 Закону України “Про доступ до публічної інформації” просили  надати йому можливість ознайомитися у “спеціальному місці для роботи запитувачів з документами та їх копіями” з оригіналами запитуваних документів та повідомити точну адресу та час, коли ми можемол ознайомитись з інформацією
Однак, відповіді на Запити  № 215/80 від 17.11.2015 р. та  № 215/92 від 18.12.2015 р. не було надано до моменту подання позову включно, що свідчить про порушення ч.1 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої розпорядник інформації має надати відповідь  на  запит  на  інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Така бездіяльність Відповідача є порушенням права на отримання інформації, реалізація якого  визначається нормами Закону України «Про доступ до публічної інформації», а також та ч. 2 ст. 34 Конституції України (право вільно збирати інформацію).
Відповідно ст. 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» ми реалізували своє право оскаржити ненадання відповіді на запит до адміністративного суду. Відтак ми направили позовну заяву з всіма відповідними додатками з проханням визнати протиправною бездіяльність Коропецької селищної ради, яка полягала у ненаданні відповіді на  наші запити "
Про перебіг судового процесу ми інформуватимемо всіх зацікавлених осіб."
***
Компанія  «Громадський моніторинг відкритості місцевих бюджетів в Тернопільській області» здійснюється Творчим молодіжним об’єднанням «Нівроку» в рамках  проекту «Ціна держави», що реалізується Фондом Східна Європа та CASE-Україна за фінансової підтримки Європейського Союзу



Немає коментарів:

Дописати коментар