пʼятницю, 14 грудня 2018 р.

Про ілюзії в інформаційному просторі

Психіатрія - це для мене галузь однаково невідома і загадкова, як і теорія струн.
Але я чула, начебто, людей, які думають, що вони кактус або Наполеон Бонапарт, лікують, часто примусово. І навіть в спеціальних закладах закритого типу.
Я не спеціаліст - я наголошую! - але мені здається, у нас з'явився новий психічний розлад. І все через оцей інтернет.
Деякі люди думають, що вони - засоби масової інформації!
Сидить собі така людина і пише новини. Пише так, ніби сама там була і сама все бачила. От просто про все підряд. З різних галузей і протилежно віддалених точок світу.
Ніяких джерел не вказує, на чужу інформацію не посилається.
Зате додає свою непересічну експертну думку і якось в процесі перекручує і сам факт.
Ну і хай собі сидить, скажете ви. Не з сокирою ж бігає.
І нехай. Але ж переконливість! 
На цю всю лабуду купуються інші люди і давай поширювати. Психоз набуває обертів.
І це ж ми ще не згадували тих, хто дуже навіть при своєму розумі, але пише лабуду свідомо і з якоюсь метою.
Фейки і пропаганда, зовнішня і внутрішня, літають зграями. 
З соцмережі виганяти не можна. Бо це не правильно і погано (і я так дійсно думаю).
Але ж ми можемо як дорослі і умовно психічно здорові люди взяти себе в руки і не вестися на відверті маніпуляції.
Написати/прочитати/поширити про те, що випав сніг - це дивно, але нормально! 
Написати про те, що ви бачили, пережили особисто - це нормально! 
Але написати про факт, подію, де вас не було, а "одна знайома моєї знайомої"... не вказати джерело інформації, поширювати те, про що написано без вказання джерела!
Чому б, читаючи щось, чи дивлячись відео, або на картинку не запитайти себе - а звідки воно взялося? Бо десь же має бути початок. Хто це написав першим? Чому? 
Хто і де зробив фото? Змонтував відео?Чи може воно бути не справжнім? Хто наваяв фотожабу, колаж, карикатуру - чому людина потратила на це свій ресурс?
Навіть, якщо вам думка дуже подобається, зупиніться на мить і оцініть інформацію і джерело.
Якщо ви не маєте часу подумати: "а що я зараз читаю, бачу", вам важко погуглити перевірити інформацію - чи не краще пройти повз, не поширювати, як би воно не подобалось.
Але люди не те, що не перевіряють, люди ідуть далі.
Часто бачу коменти під фейками:
- ой, ти бач, що робиться!
- падлюки які!
- та це ж фейк, ось вам посилання.
- 100% фейк.
- нє, ну ти подивись, та що ж це воно робиться!
Не знаю, чи варто взагалі звертатися до тих, хто реагує на дописи зі словами "максимальний репост", " мережу підірвало", "почалося!", "цю інформацію видаляють звідусіль, поширюй!"
Люди намагаються розгадати алгоритми ФБ. Кажуть, нібито давати посилання погано, бо важлива думка не потрапить на очі всім стопітсот френдам. Тому, ніяких посилань і джерел! Сьогодні Я - ЗМІ, репортер і журналіст! 
Але, як і у випадку з кактусом і Наполеоном, то лише ілюзія :(

PS. А от котики завжди прекрасні!











Немає коментарів:

Дописати коментар