Голландці: архітектор Міхел Хейсен та фотограф Ханс Стакелбейк вирушили в чотиритижневу подорож європейською магістраллю Е50 Брест – Каспійське море, щоб зафіксувати на плівці всі цікаві моменти довгого шляху протяжністю 10 тис. км. Під час мандрівки голландці читатимуть лекції про майбутнє мобільності європейських доріг в десяти містах Європи: Парижі, Штуттгарті, Празі, Братиславі, Тернополі, Києві, Донецьку, Стамбулі, Мілані й Роттердамі. Проект є спробою дослідити різноманіття дизайну мобільності в різних країнах світу.
В п*ятницю в тернопільському арт-барі "Коза" відбулася перша презентація в Україні. На думку Міхела та Ханса їх проект є цікавим і важливим для України в контексті підготовки до майбутнього чемпіонату з футболу ЄВРО-2012. Саме тому у нашій країні заплановано три презентації.
Це вже другий проект голландців, метою якого є знайомство з дорожньою інфраструктурою низки європейських країн. Першим, пілотним маршрутом Хейсен і Сталкелбейк у травні 2009 року "задокументували" європейську магістраль Е75 – Баренцеве море - Крит, найдовшу європейську трасу південного напрямку (5 700 км ), де, перетнувши багато країн Європи, знайомилися із станом доріг та інфраструктурою навколо них.
Під час презентації в Арт-барі «Коза» Хейсен поділився своїм баченням, якими мають бути дорожні магістралі. За словами Міхела Хейсена, якість доріг має бути такою, аби подорожуючі не відволікалися ні від чого, а мали змогу насолоджуватися тим, що знаходиться обабіч дороги. «Придорожна інфраструктура має відповідати усім запитам туриста. Вони мають отримувати увесь комплекс послуг: автосервіс, харчування, відпочинок, пізнавальну інформацію», - каже Міхел Хейсен.
«Найкраща дорожна інфраструктура у Франції та Німеччині. У Голландії – дороги теж орієнтовані на потреби туриста. А, наприклад, у Польщі і в Україні – вздовж доріг суцільна комерційна реклама! Хоча до переваг України можна віднести факт того, що на відміну від деяких європейських країн автотурист може посмакувати не фаст-фудом, а натуральною українською кухнею», - зазначив Хейсен, відповідаючи на запитання учасників заходу.
Презентація згодом переросла у дискусії, стосовно можливого розвитку придорожньої інфраструктури. Зокрема Міхела Хейсена зацікавили проекти розробки велоінфраструктури у Тернополі, котру представила Уляна Андрійчук.
Як повідомив керівник проектів ТМО «Нівроку» Володимир Ханас : «Окрім презентації у Тернополі, та робочих нарад – гості також відвідали Збаразький замок, палац у Вишнівці та Кременець. А «Старий млин» визнали одним з кращих зразків відпочинкової інфраструктури. Зацікавлення Хейсена викликало відсутність розв*язок через залізничну колію у Тернополі і від вважає, що такий проект варто реалізовувати з врахуванням європейського досвіду взагалі, та їх досліджень зокрема. Він також передав тернополянам для використання свої книги»
Молодці!
ВідповістиВидалити