вівторок, 13 вересня 2011 р.

Від архітектора до архітектора, щодо міської мобільності у майбутньому

Під час презентації в Арт-барі «Коза» Хейсен поділився своїм баченням, якими мають бути дорожні магістралі. За словами Міхела Хейсена, якість доріг має бути такою, аби подорожуючі не відволікалися ні від чого, а мали змогу насолоджуватися тим, що знаходиться обабіч дороги. «Придорожна інфраструктура має відповідати усім запитам туриста. Вони мають отримувати увесь комплекс послуг: автосервіс, харчування, відпочинок, пізнавальну інформацію», - каже Міхел Хейсен.


Презентація згодом переросла у дискусії, стосовно можливого розвитку придорожньої інфраструктури.  Зокрема Міхела Хейсена зацікавили проекти розробки велоінфраструктури у Тернополі, котру представила Уляна Андрійчук. Своїми думками уляна полілилась з представниками Ресурсного центру



"Темою обговорення була проблематика раціонального  використання громадського простору у містах Європи, а також обговорювали варіанти вирішення транспортних проблем шляхом впровадження альтернативних видів транспорту та забезпечення сталого розвитку і мобільності у місті Тернополі.
Ми дійшли абсолютної згоди, що основним принципом сталого розвитку в урбанізації є адекватне територіальне планування і проектування збалансованого економічного , соціального і екологічного розвитку поселення, пов’язаного з ресурсним потенціалом території. Територіально-планувальна модель сталого розвитку базується на таких принципах: мінімальне споживання ресурсів під час забезпечення максимального соціального ефекту; економія площі інтегруванням функцій; економія суспільного часу; економія енергоресурсів; економія фінансових ресурсів і матеріальних в розрахунку на мешканця.
Основним завданням для розвитку міста мобільного та комфортного для його мешканців – це  забезпечити високий рівень життя і необхідні функції економіки, забезпечити високий рівень безпеки для пасажирів і водіїв транспортних засобів і людей навколо, економити ресурси на експлуатації, виробництві і технічному обслуговуванні транспортних засобів, зменшити попит на поїздки на короткі дистанції автомобілем, знизити негативний вплив транспорту на довкілля і здоровя шляхом обмеження викидів вуглецю та зниження рівня шуму.
Немоторизований транспорт та якість місць громадського користування є ключовими аспектами у проектуванні міст для людей. Однак міські плани їх часто ігнорують. У сьогоднішніх містах тенденцію до планування мають автомобілі та інші моторизовані транспортні засоби, таким чином залишаючи для людей мало вільного простору. Вдалому плануванню міста під силу врівноважити простір для людей, пішохідного руху та моторизованого транспорту, тим самим роблячи місто привабливішим і придатнішим для життя. Цього можна досягнути шляхом розробки більш збалансованих стратегій розвитку транспорту та транспортного руху, пропонуючи кращі альтернативи і більше альтернатив( велосипед, громадський транспорт, пішохідний рух). Наприклад поїздка велосипедом – звичайна річ для Нідерландів. Велосипед став зручним видом транспорту, особливо у містах, а також поза межами урбанізованих зон. Поїздка на велосипеді дешева, не шкодить довкіллю та не створює проблем з паркуванням. Таким чином міста з активно розвинутим велосипедним рухом є більш придатними для життя. Дедалі більше людей визнають, що необхідно створювати хороші умови для піших та велосипедних прогулянок. Велосипедний та пішохідний рух у поєднанні з високоякісним громадським транспортом формує сталий транспортний рух і транспортну систему, що впливає на контроль над бідністю, управління витратами, якістю життя у містах, здоров’ям та довкіллям, а також комфорт проживання мешканців, тобто щоденну потребу добирання на роботу, до місця навчання, на відпочинок. Вірю, що наші консультації продовжуватимуться і в майбутньому"
.

Немає коментарів:

Дописати коментар