пʼятницю, 19 січня 2018 р.

Про вирішення конфліктів

У цьому семестрі у Стенфорді я взяла курс по вирішенню міжнародних конфліктів. Рано чи пізно ми змусимо Росію говорити із нами про повернення Криму. Ймовірно на той час досі актуальним буде питання Донбасу, і ми сядемо за стіл перемовин, щоб досягти реального мирного договору, поза межами вже укладених Мінських домовленостей.

Я тут звернула увагу на допис Dmitriy Goldyz, що окрім передвиборного сайту putin2018.ru вже обачливо зареєстровані ще кілька доменних імен, включно до putin2030.ru. Тож, ймовірно, говорити доведеться із людиною, яка розпочала цю війну. І я хочу бути готовою і до цього сценарію.



На перших заняттях ми вивчали термінологію – BATNA (найкраща альтернатива обговорюваній домовленості), ZOPA (зона можливої домовленості), MESO (кілька еквівалентних одночасних пропозицій) та інші невідомі мені до цього абревіатури. Розглядали на реальних прикладах характеристики та стадії конфлікту, його акторів та цілей, які рухають ними.

Але я думаю собі, що поки у нас реальна “zopa” із вирішенням багатьох внутрішніх питань – побудови верховенства права, ефективної боротьби із корупцією, створенням сприятливих умов для малого та середнього бізнесу, формуванням справжніх політичних партій. Із такою стартовою позицією нам буде важко, а на іміджі "жертви" далеко не виїдеш, треба ставити сильними. І доробляти невиконані “домашні завдання”.

Немає коментарів:

Дописати коментар